PŘESUN KNIŽNÍHO DOUPĚTE NA NOVOU DOMÉNU!!!
Nově mě najdete na mé vlastní originální doméně. Všechen obsah i komentáře byly přesunuty na novou stránku. Jen ještě všechno nešlape a nevypadá tak, jak má. Pište prosím všechny své komentáře na novou stránku. Díky.
KNIŽNÍ DOUPĚ

14. listopadu 2010

Krajina plná stínů

český cover
Autor: Meg Cabot
Český název: Krajina plná stínů
Originální název: Shadowland
Knižní série:  The Mediator
Díl: první
Žánr: fantasy, mediátor, duchové

Česká anotace: My jsme stráž, která stojí u brány mezi světy. My jsme ti, kteří pomáhají ztraceným duším najít cestu, z níž sešly...

Šestnáctiletá středoškolačka Susannah Simonová viděla svého prvního ducha, když jí byly dva roky. Od té doby se její svět hemží nešťastnými zbloudilými dušemi, které potřebují pomoc, aby se dostaly do "země stínů". A pomáhat jim je právě úkolem "mediátorů", lidí, kteří mají vzácnou schopnost vidět a hovořit se zesnulými.

Navenek je ovšem Suze normální šestnáctiletá středoškolačka, která se musí vyrovnávat s matčiným sňatkem, přírustkem tří nevlastních bratrů do rodiny i stěhováním z New Yorku do Kalifornie a změnou školy...

Ale už první den v novém místě Suze zjistí, že její pokoj ve starém domě je obydlen šarmantním duchem snědého mladíka, který tam přišel o život někdy před sto padesáti lety; u její školní skříňky pak straší podstatně mladší a nebezpečnější duch školačky Heather, která si po rozchodu s přítelem prostřelila hlavu. Heather je plná zuřivosti a jejím jediným cílem je zabít kluka, který ji zradil.

Susannah se stane dalším terčem její pomstychtivosti, protože nastoupila do školy na Heatheřino místo a mrtvá dívka je přesvědčená, že jí chce Suze ukrást bývalé přátelé a vlastně celý minulý život. Nakonec se agresivní "duch roztleskávačky" stává smrtelným nebezpečím pro celou školu. Vypadá to, že ho může zastavit právě jen Susannah...

Nakladatel: Euromedia Group - Knižní klub
Počet stran: 192
Vazba: Vázaná
ISBN: 80-242-1137-8
Vydání v USA: 2000
Vydání v ČR: 2004

Moje hodnocení:





Moje hodnocení originální obálky
1. verze




2. verze





Moje hodnocení české obálky:




Datum četby: první knížka, kterou jsem od Meg četla... 2004

Reakce bezprostředně po dočtení knihy: Ach, ten Jesse...

Oficiální stránky knihy
Oficiální stránky autora


Můj názor (obsahuje spoilery):
Anotace popsala v podstatě skoro celý děj knihy. Suze se přestěhuje do nového města, za novými členy své rodiny, do nového domu... kde potká Jesseho. Ducha, který v jejím pokoji bydlí už nějaký ten pátek. Tedy... s největší pravděpodobností nějakých 150 let. A to si Suze myslela, že tomu svému "prokletí" unikla. Chyba lávky.

Zdá se, že v novém městě a v nové škole se jí nepodaří až tak úplně zahodit starý život za hlavu, jak si mohla myslet. O jejím nadání ví ještě někdo jiný. Otec Dominik, který je také mediátorem, ale bere své poslání velice vážně. Kdežto Suze zase až tak moc ne. Zvládá ho prostě po svém.

Jenže teď se musí vypořádat s duchem holky, která si prohnala hlavou kulku jenom proto, že se s ní rozešel její přítel, a která si později usmyslí, že se Suze musí zbavit, jelikož se k němu začala až nebezpečně přibližovat. Kromě toho Suze začne i vyhrožovat, že by se mohlo stát něco členům její nové rodiny. A to si horkokrevná povaha Susan nedá prostě líbit a rozhodne se ji poslat tam, kde už dávno měla být.

Ovšem do jejích plánů se jí začne plést její nový spolubydlící. Ehm... no, spolubydlící. Jesse si myslí, že má plné právo na to zůstávat bydlet v jejím pokoji, protože je tam přece mnohem déle. A to se ze začátku Suze nelíbí, jenže později se jí to líbit začne. A začne se jí líbit i Jesse, přestože je už dávno mrtvý. Ale jak to tak vypadá, Jesse na ni vůbec takhle nemyslí. Jenže Suze chce přijít na důvod, který jej stále drží na zemi...

Už je to docela dlouho, co jsem tuhle knížku četla poprvé. Přesto právě díky této knížce se Meg Cabot stala mou nejoblíbenější autorkou. Byla jsem podstatně mladší než jsem teď a příběhu jsem doslova propadla. Říkala jsem, že mám slabost pro sarkastické a rebelující hlavní hrdiny. A to Suze je.

Celý život vídá duchy a musí jim pomoct dostat se na druhý břeh, jinak jí nedají pokoj. Za celý život si ale nezvykla na to, že je jiná než ostatní a že jí tento dar přivádí do samých katastrofických situací, díky nimž nemá zrovna dobrou pověst. Proto se s tím vyrovnává, jak nejlépe umí. Je zpupná a hubatá. Dřív jedná než myslí. A ráda používá hrubou sílu.

Dost živě si pamatuju, když knížka spatřila české pulty knihkupectví a jak jsem na internetu vídala různé poznámky o tom, jaká je škoda, že neexistuje kluk jakým je Jesse. Ach ano, Jesse byl prvním tajemným hrdinou, který přispěchal vždycky jako na zavolanou, aby vytáhl hlavní hrdinku z nějakého maléru. Myslím, že pro mě nebude nikdy nikdo lepší než je Jesse. Můžu říct, že on byl můj první :D :D A na takového se přece nezapomíná, no ne?

Megiin nápad s mediátory se mi líbí, protože mám ráda takhle zaměřené příběhy. Vždycky mě lákalo vědět, jaké to je po smrti... Určitě doporučím všem, kteří Meg jako spisovatelku ještě neznají a chtějí si udělat obrázek o tom, jak píše. Nemusí to všem připadat úžasné a perfektní... ale mně to tak prostě připadá. A vždycky po téhle knížce sáhnu do knihovničky, která je už teď narvaná až k prasknutí.

A jak jsem se nedávno dočetla, Mediátor by měl v Americe získat úplně nové přebaly. Mám sto chutí si je později koupit...

3 komentáře:

  1. Och toľko nostalgie dnes...Toto je jedna z prvých sérií v anglickom jazyku aké som čítala a stále na ňu rada spomínam :) Jessie bol jeden z prvých "book crush" aké som kedy dostala a keď povedal to jeho "querida" tak som ho žrala ako taký chorý fanúšik :)
    Až si mi narobila chute znovu si knihy prečítať, ale tiež by som ti odporučila (ak si ešte nečítala) 1-800-Where-R-You sériu, do ktorej som sa následne zamilovala ešte viac.

    OdpovědětVymazat
  2. To Judit: Jesse byl moje první "book crush" a jako zarytá fanynka jsem se z toho ještě tak úplně nedostala. A ani moc nechci. Jeho "querida" mě dostane vždycky, protože to je prostě Jesse. A tak to má být. :D

    I sérii 1-800-Where-R-You jsem četla - o to víc se mi i líbilo, že z toho jaksi udělali i seriál (který byl sice trochu jiný než originál, ale to neva) - a mám v plánu si ji přečíst znovu, abych o ní mohla dát zase review... za tu dobu jsem toho totiž načetla až moc, tak mi ty díly trochu splývají.

    Meg Cabot je moje nejoblíbenější autorka, napsala na nějakých 50 knížek (možná víc) a píše stále, což obdivuju. Přečetla jsem z těch knih většinu, 37 jich mám doma v knihovničce - něco česky, něco anglicky, přivezené z Anglie i Ameriky. Meg u mě asi vždycky bude hrát prim.

    To Adrianga: Souhlasím <3

    OdpovědětVymazat