PŘESUN KNIŽNÍHO DOUPĚTE NA NOVOU DOMÉNU!!!
Nově mě najdete na mé vlastní originální doméně. Všechen obsah i komentáře byly přesunuty na novou stránku. Jen ještě všechno nešlape a nevypadá tak, jak má. Pište prosím všechny své komentáře na novou stránku. Díky.
KNIŽNÍ DOUPĚ

29. března 2011

RC review: Krásní mrtví - Jonas

český cover
Autor: Eden Maguire
České datum vydání: 15.3.2011
Knižní série: Krásní mrtví
Díl: první
Žánr: paranormální jev, zombie
Nakladatel: Fragment
Česká anotace:
Nejsou živí. Nejsou mrtví. Něco mezi tím. V průběhu jednoho roku zemřou za podivných okolností čtyři mladí, krásní lidé, studenti ellertonské střední školy. Jonas, Arizona, Summer a - Phoenix. Ta poslední smrt zasáhne Darinu nejvíc. Byl to její kluk, její veliká, největší láska… Je její setkání s Krásnými mrtvými skutečné? Co znamenají ta andělská křídla, která vidí, slyší a která nakonec sama dostává? Jonas zemřel jako první, zabil se na motorce. Ale je tolik nezodpovězených otázek… Odhalí Darina včas temná tajemství tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých?
Knižní prvotina
Série Krásní mrtví jsou autorčinou prvotinou, která sklidila docela velký úspěch. Eden střídavě žije ve Velké Británii a Spojených státech, má ráda nadpřirozeno a toulky přírodou. O sérii jsem slyšela kdysi dávno a nepříkládala jsem jí velkou pozornost. Až teď, když vyšla i u nás, jsem po ní sáhla.

Fakta a fikce
Upřímně, podle obálky a podle anotace jsem si myslela, že půjde o andělskou tématiku. Ani náhodou. Setkáváme se totiž se zombíky. Ale ne tak úplně s normálními zombíky, ale s Krásnými mrtvými. Mrtvými, kteří byli jaksi "vyvoláni" zpět, aby přišli na to, jak a proč vůbec zemřeli, aby se mohli posunout dál. Ale mají na to pouhý rok. Pokud se jim to nepodaří, nebudou mít už žádnou další možnost. Tihle zombíci ale vypadají jako za živa, jen jsou možná bledší a krásnější než před smrtí. A nesou na sobě vyobrazení malých andělských křídel.

Nečetla jsem moc knih, kde by hráli hlavní roli zombíci, takže tohle celé mi místy připadalo takové... hodně zvláštní. Nemohla jsem se s některými věcmi popasovat a celé to mytologické pozadí mi přišlo jako uplácané na koleni.

Překlad
Knihu jsem v originále nečetla, proto neposoudím, nakolik se blíží originálu. Překlad nebyl špatný, hodně hovorový jazyk, kterému dnešní mládež porozumí, jen mi některá slova a slovní spojení utkvěla v hlavě proto, že se mi nezdála.

Postřehy a pocity
Šestnáctiletá Darina je hlavní hrdinkou, která se vzpamatovává ze smrti svého přítele Phoenixe. Toho před pár dny zabili při rvačce. Příběh začíná docela akčně, bez zbytečného úvodu a vysvětlování rovnou hupsenete do chvíle, kdy Darina narazí na Krásné mrtvé na místě, o němž nikdo moc neví a kam téměř nikdo nechodí.

Sledujete, jak se na ní veškerý smutek ze ztráty milovaného člověka podepsal. Takže je pochopitelně jasné, že když na naše mrtvé narazí, je šťastná jako ta blecha a ani pořádně neuvažuje o tom a tamtom. Hlavní pro ní je, že může být zase s Phoenixem, i když jen na chvíli a jen po slibu, že o Krásných mrtvých nikomu neřekne...

Kromě Phoenixe narazí i na 3 další mrtvé mladistvé, kteří o svůj život přišli v průběhu tohoto roku a stejně jako její mrtvý přítel se vrátili zpět, aby vyřešili okolnosti své smrti. Tak se seznamujeme s Jonasem (vyboural se na motorce), Arizonou (utopila se) a Summer (zastřelili ji v obchoďáku)... jo a Hunterem, jejich vrchním kápem, co je má pod palcem.

První díl série se zaměřuje právě na smrt Jonase. Na pátrání po tom, co se ve skutečnosti stalo. Jonasovi totiž hodně rychle odtikává čas a když nezjistí, jak vlastně zemřel, už nebude mít jinou šanci.

Hodnocení
Začátek mě upřímně dost zaskočil. Nejsem zvyklá na to, že skočím rovnýma nohama do akce, aniž bych pořádně věděla, o co jde. Jak bych celou knihu shrnula? Bylo to hodně jiné. Bylo to natolik jiné, že jsem po dočtení prostě nevěděla, jak knihu celkově ohodnotit. Celý vztah Dariny a Phoenixe byl až moc... emotivní... Být až takhle zamilovaný do osoby, se kterou člověk chodí jen dva měsíce a až takhle strašně prožívat jeho odchod? A pak to její na hlavu postavené chování ohledně toho, že je Phoenix "naživu"? Jediné, na co jsem při čtení jejich společných chvilek mohla myslet bylo: Holka, s tebou vážně není něco v pořádku. Vždyť je mrtvý, jak se s ním můžeš líbat a být z něho celá pryč, když už se ti ze záhrobí prostě nikdy nevrátí? Proč si takhle ubližuješ? Prober se už! 

Musím ale přiznat, že na to, jak byla Darina místy naprosto nepochopitelná, se dokázala sebrat natolik, aby vůbec vyřešila celý ten "detektivní" příběh v pozadí. Zajímavé je, že po celou dobu knihy až tak úplně netušíte, co se vlastně tehdy stalo... i když máte nějaký názor, až do posledního momentu to nemáte jisté. 

Řekla bych, že kniha určená spíše nenáročných čtenářům. Stylem psaní bych ji spíše doporučovala mladšímu publiku. Fanoušci knižních Upířích deníků si rozhodně přijdou na své.

Celkově knize po zvážení všeho možného i nemožného dávám 2 hvězdičky.




Krásné mrtvé si můžete objednat na stránce Fragmentu.

Chtěla bych touto cestou poděkovat Fragmentu za poskytnutý recenzní výtisk této knihy.

5 komentářů:

  1. Oh, to neznie sľubne. Možno z knižnice, ale nekúpila by som si ju.:D

    OdpovědětVymazat
  2. no Krásní mrtvý asi nepůjdou do seznamu toho co si chci přečíst..:D

    OdpovědětVymazat
  3. Uvažovala jsem, že bych si tuhle knihu přečetla, ale po tvé rencenzi mě to celkem rychle přešlo xD

    OdpovědětVymazat
  4. Knížku jsem četla a podle mě za utracené dvě stovky nestojíí..:(

    OdpovědětVymazat
  5. Náhodou ta knížka je super...jo máš pravdu v tom že to až moc prožívala na to že spolu chodili "jen" 2 měsíce ale jinak to bylo dobré!

    OdpovědětVymazat