PŘESUN KNIŽNÍHO DOUPĚTE NA NOVOU DOMÉNU!!!
Nově mě najdete na mé vlastní originální doméně. Všechen obsah i komentáře byly přesunuty na novou stránku. Jen ještě všechno nešlape a nevypadá tak, jak má. Pište prosím všechny své komentáře na novou stránku. Díky.
KNIŽNÍ DOUPĚ

30. května 2011

Die For Me

originální cover
Autor: Amy Plum
Originální název: Die For Me
Knižní série: Revenants
Díl: první
Žánr: fantasy, zombíci, paranormálno

Anotace na Goodreads: Můj život byl vždycky tak báječně a nádherně normální... A pak stačil jeden jediný okamžik, který všechno změnil.

Najednou se ze mě a z mé sestry Georgie stali sirotci. Strčily jsme naše životy do skladištního prostoru a přestěhovaly se za prarodiči do Paříže. A já jsem věděla, že mé rozbité srdce a život už nikdy nebudou vypadat normálně. Pak jsem potkala Vincenta.

Tajemný, sexy a neskutečně okouzlující Vincent Delacroix se z ničeho nic objevil a pěkně mi zamotal hlavu. A najednou hrozilo, že své srdce ztratím znovu. Ale byla jsem na to připravena.

Samozřejmě že nic není až tak jednoduché. Protože Vincent není tak úplně normální člověk. Potkal ho hrozný osud, takový který jej uvádí do nebezpečí každý den. Má nepřátele... nesmrtelné, vražedné nepřátele, jenž jsou rozhodnuti jej zničit... a všechny jeho druhu.

Mám dát své srdce, svůj život a život své rodiny znovu všanc, když se trápím se skládáním zbytků toho, co z toho minulého zbylo, jen kvůli lásce?

Nakladatel: HarperTeen (EN)
Počet stran: 352 (EN)
Vazba: Brožovaná i vázaná (EN)
Vydání v USA: 10.5.2011
Vydání v ČR: dosud nevyšlo

Moje hodnocení:




Moje hodnocení obálky:




Promo ke knize

Datum četby: 5 dnů, květen 2011, v angličtině

Reakce bezprostředně po dočtení knihy: Hmm... zombíci v Paříži.


Můj názor (obsahuje spoilery):
O této knize se toho hodně napovídalo. Četla jsem velké množství negativních i pozitiních recenzí a říkala jsem si, jestli knihu zkoušet. Ruku na srdce, komu z vás obálka knihy nepadla hned do oka? Tak jsem se odhodlala a knihu si předobjednala. 

Kate a její sestra Georgia přišly o rodiče při autonehodě a přestěhovaly se ke svým prarodičům do Paříže. Do krásné a hlavně romantické Paříže. Zatímco Georgia řeší svůj smutek nad ztrátou rodičů tím, že se chodít bavit se svými přáteli, Kate sedí zalezlá doma a čte si knihy. Jenže její babička i její sestra jí navrhnou, že by nemusela pořád sedět doma a jít si číst i ven. V Paříži je kaváren habaděj, takže si Kate má rozhodně z čeho vybírat. A jak se ukáže, v kavárně narazí na skupinu velice pohledných a tajemných mladíků. I když se Kate ze začátku jakémukoliv sbližování brání, Vincent vypadá jako fajn kluk a zajímá ji. Jenže Vincent má plno svých vlastních tajemství, s nimiž se bude Kate muset vyrovnat.

Řeknu vám, že tohle byla docela zvláštní knížka. Svým obsahem je rozhodně zajímavá, ale není na ní nic extra uchvacujícího. Nic, co by čtenáře nutilo číst dál. Přesto jsem si její čtení užila. Je to taková pohodovka, u které nemusíte zase tak strašně přemýšlet. Postavy knihy jsou sympatické a i když tu máte záporáka, nijak extra příšerný a nebezpečný vám nepřijde.

Amy se rozhodla podívat na tématiku zombie trochu jinak. Když se řekne zombie, představím si oživlou mrtvolu, která zabíjí a požírá lidi. No, tady se jim říká revenants (nejspíš se to dá přeložit jako "navrátivší se") a dělí se na ty dobré a špatné. Ovšem jejich poslání se mi moc líbí. Revenants jsou vlastně mrtví, kteří zemřeli, když se snažili zachránit někoho jiného. A někteří z těch, kteří se obětovali, se vrátili zpátky, aby zachraňovali lidi před smrtí. Záporáci jsou tu od toho, aby naopak lidem k smrti "pomáhali".

Plno čtenářů knihu přirovnává ke Stmívání. Ano, jisté podobnosti tu jsou, ale to už je v dnešní době snad v každé knize. Stmívání jen YA žánr zpopularizovalo. Kate mi narozdíl od Belly nepřipadá hloupá a rozhodně ji mám radši. Její vtah s Vincentem je místy těžko uvěřitelný, ale co... Kniha to je pěkná a já se těším na pokračování. Navíc, Amy udělala samotnou Paříž jednu z hlavních postav. Je vidět, že ve městě žije a ví, kde se co nachází. Proto pokud jste v Paříži nebyli, můžete se do ní podívat alespoň prostřednictvím knížky. Prozatím 3 hvězdičky a jsem zvědavá, co si vymyslí v pokračování. Druhý díl se jmenuje Until I Die a vyjde v roce 2012.


Žádné komentáře:

Okomentovat