PŘESUN KNIŽNÍHO DOUPĚTE NA NOVOU DOMÉNU!!!
Nově mě najdete na mé vlastní originální doméně. Všechen obsah i komentáře byly přesunuty na novou stránku. Jen ještě všechno nešlape a nevypadá tak, jak má. Pište prosím všechny své komentáře na novou stránku. Díky.
KNIŽNÍ DOUPĚ

1. října 2011

Voda pro slony jako film

Včera jsem se konečně podívala na filmové zpracování knihy od Sary Gruen, Voda pro slony, a musím říct, že to byl film opravdu povedený. Líbil se mi, i když jsem byla ze začátku dosti skeptická. Měla jsem docela strach z toho, jak se vše vyvine.

Je docela zajímavé, že ačkoliv kniha vyšla v češtině už v roce 2008, momentálně ji nejspíš ke koupi neseženete. Což je škoda, protože mě po shlédnutí filmu začala docela zajímat. Proto vám nemůžu říct, nakolik se film drží knihy. V originále vyšla Water for Elephants roku 2006 a stala se bestsellerem. A právě proto si ji vybral Francis Lawrence, který má na kontě filmy jako Constantine nebo Já, legenda (který doporučuju, moc se mi líbil).

O čem film je:
Jacob Jankowski (Robert Pattinson) skládal závěrečné zkoušky na veterině, když se dozvěděl, že oba jeho rodiče zemřeli při autonehodě. Bez rodiny a bez peněz Jacob netušil jak dál, ale osud ho zavál do vlaku světového cirkusu Benzini. Hospodářská krize právě vrcholila a pro Jacoba, stejně jako pro spoustu dalších, cirkus znamenal spásu, ačkoliv to byl svět s úzce vymezenými iracionálními pravidly, s vlastním pojetím života i smrti. Jako téměř dostudovaný veterinář dostal Jacob na starost cirkusový zvěřinec včetně cirkusových běloušů krásné krasojezdkyně a hvězdy volné drezury koní Marleny (Reese Witherspoon).

Marlenu k cirkusu přivedla láska k nesprávnému muži, charismatickému, ale zvrhlému a násilnickému řediteli cirkusu (Christoph Waltz). S Jacobem ji od začátku pojila nejen láska ke zvířatům, ale také vztah ke slonici Rosie, která se k cirkusu dostala jako obrovská šedivá naděje, nové číslo, které mělo cirkus zachránit před úpadkem. Jak ale s Rosie číslo nacvičit, když nebyla schopná poslechnout ani jednoduché příkazy? Pouto, které mezi touto nesourodou trojicí postupně vzniklo, bylo založeno na důvěře a lásce a nakonec se pro všechny tři stalo jedinou nadějí na přežití.

Zdroj: CFSD.cz
Trailer

Promo postery

Pár fotek z filmu

Filmu jsem se vyhýbala hlavně proto, že nejsem zrovna velkým fanouškem Pattisona, i když si myslím, že hrát umí. Jako Cedrick byl fajn, ale pak mě začala štvát ta Edwardománie, která mu spíš víc uškodila... Reese mám jako herečku docela ráda, zbožňuju Pravou blondýnku, oba dva filmy jsou perfektní odreágovačka a ráda se na ně opakovaně dívám.

Přestože film nesklidil velké ovace u filmových kritiků, divákům se líbil. Myslím si, že si na filmu pěkně mákli. Plno herců, plno zvířat a se zvířaty se nefilmuje zrovna jednoduše, Reese se musela naučit jezdit na slonovi atp. Řekla bych, že nejde ani tak o romantiku, jako o příběh ze života. Protože se klidně stát mohl. Je to příběh o cirkusu, jaký neznáme. Evropský cirkus určitě nejezdí po železnici, my jsme zvyklí na maringotky. Film jsem viděla v češtině a mně osobně vadila česká polština :) Protože bydlím kousek od Polska, polsky rozumím a při některých chabých pokusech polštinu napodobit, jsem vážně trpěla. Ostatním to nejspíš ani tolik nepřijde. Kdoví, jaká byla ta polština v originále...

Profil na IMDB
Profil na CSFD
Sara Gruen


5 komentářů:

  1. Syki, knihu určitě najdi a přelouskej. Film je dobrej, ale kniha je fantastická!!! Některé dialogy ve filmu jsou smyšlené, zaměněné, říkají je jiní lidi než v knize, spousta je toho vynechaná... Voda pro slony jako kniha patři do mé topky pěti nej knih vůbec!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Mňa osobne film nijako zvlášť neoslnil. Taká oddychovka - možno niečo medzi 2 a 3 bodmi z piatich. Ale knihu by som určite chcela prelúskať :)

    OdpovědětVymazat
  3. neviem ako u vás ale na Slovensku bola vydaná už druhá verzia tejto knihy, na obale je Rob s Ressee. Ja mám práve túto veriu a je úplne fantastická. Videla som aj film ale ako povedala Nikki je tam veľa vymyslených a pozmenených scén. Tak ako vždy film nesiaha knihe ani po päty :D

    PS: na slovensku sa dá kniha kúpiť normálne, keby ti nevadilo ju čítať v slovenčine :)

    OdpovědětVymazat
  4. Také jsem se snažila někde sehnat knihu, ale nikde jsem ji nenašla. Na film se chystám... a ta hudba v traileru je úžasná ♥ :)

    OdpovědětVymazat
  5. Na film se rozhodně podívám, ale děsně jsem se lámala nad tím, že Robert hraje kluka co se jmenuje Jacob. Krásná ironie osudu. :D Fotky k filmu jsou nádherné a jen doufám, že nebudu zklamaná.

    OdpovědětVymazat