PŘESUN KNIŽNÍHO DOUPĚTE NA NOVOU DOMÉNU!!!
Nově mě najdete na mé vlastní originální doméně. Všechen obsah i komentáře byly přesunuty na novou stránku. Jen ještě všechno nešlape a nevypadá tak, jak má. Pište prosím všechny své komentáře na novou stránku. Díky.
KNIŽNÍ DOUPĚ

4. května 2011

One Foot in the Grave

originální cover
Autor: Jeaniene Frost
Originální název: One Foot in the Grave
Knižní série: Night Huntress
Díl: druhý
Žánr: fantasy, pro dospělé, upíři, ghúlové
Věková hranice: 20+ (opravdu hodně, hodně vulgární slovník, opravdu obrovské množství sexuálních scén)

Anotace na Goodreads: Můžeš od hrobu utéct, ale neschováš se.

Poloviční upírka Cat Crawfield je nyní zvláštní agentkou pracující pro vládu, aby svět zbavila nebezpečných mertvých. Stále používá všechno, co ji Bones, její sexy a nebezpečný ex, naučil. Ale když se Cat stane terčem atentátu, jediný muž, který jí může pomoci, je upír, kterého opustila.

Pobyt v jeho blízkosti v ní probudí všechny její emoce, od adrenalinu ze zabíjení upírů bok po boku, až po spalující vášeň. Jenže na její hlavu je vypsána odměna - Hledá se: Mrtvá nebo na půl mrtá - což znamená, žejejí přežití závisí na pomoci Bonese. A bez ohledu na to, jak těžce se snaží udržet věci mezi nimi na profesní úrovni, dojde jí, že touhá trvá věčně... a že ji Bones nenechá znovu odejít.

Nakladatel: Avon (EN)
Počet stran: 357 (EN)
Vazba: Brožovaná (EN)
Vydání v USA: 29.4.2008
Vydání v ČR: teprve vyjde

Moje hodnocení:




Moje hodnocení obálky




Datum četby: 3 dny, duben 2011, v angličtině

Reakce bezprostředně po dočtení knihy: No uff teda, takové šoky mi nedělejte.



Můj názor (obsahuje spoilery):
Do čtení druhého dílu jsem se dala téměř okamžitě po dočtení prvního dílu, protože jsem byla totálně na větvi z jeho konce a potřebovala jsem vědět, co se bude dít dál. Potřebovala jsem Bonese. Následující řádky vám hodně prozradí o ději, proto si je čtěte jen na vlastní nebezpečí.

První díl končil tím, že se Cat musela rozhodnout mezi prací pro vládu a životem s Bonesem. Zní to jednoduše, každá ženská by si vybrala Bonese. Jenže v tomto případě to rozhodně tak jednoduché nebylo. Po jistých událostech, kdy o život přišli její prarodiče a sama její ne zrovna příjemná matka málem přišla o život, se Cat dostala do hledáčku tajné služby. A ta ji rozhodně nenechá jen tak odejít. Potřebuje její sílu, aby se dokázala zbavit veškerých nebezpečných upírů a podobné nadpřirozené havěti. Pokud jim nepomůže, zaměří se na jejího milence a rozhodně jim srdce neutrhne, když ho sprovodí z povrchu zemského. To ovšem Cat odmítá připustit, a tak za sebou nechává nic netušícího Bonese a zmizí pryč.

Druhý díl skočí o celé 4 roky dopředu. Cat je speciální agentka vlády, která si vybudovala speciální základnu a vycvičený tým zabijáků. Na Bonese se snaží nemyslet, ale moc dobře se jí to i přes každodenní vytíženost nedaří. Ovšem jednou ji její šéf pošle zajmout (nebo spíš rovnou zabít) jednoho velice nebezpečného upíra, z něhož se nakonec vyklube Ian, "upíří pán a tvůrce" Bonese. Když to Cat zjistí, nedokáže Ian zabít a nechá ho utéct. To ovšem neměla dělat, protože na Iana opravdu zapůsobila a ten ji teď chce mít. Tohle samo o sobě by mohlo stačit, jenže jak se zdá, na Cat vypsali vysokou odměnu. Za co? Za to, že si za 4 roky vybudovala pověst nebezpečného zabijáka. Dokonce má i svou přezdívku - Red Reaper. Všichni upíři ji chtějí vidět mrtvou. Ještě, že se na scéně konečně objeví Bones, který dává Cat jasně najevo, že tentokrát se tak lehce vyšachovat nedá.

Nejvíc ze všeho mě na začátku udivil ten čtyřletý skok. Konec prvního dílu mě vážně dostal, protože jsem takový vývoj událostí prostě nečekala. Trápila jsem se spolu s Cat a byla jsem řádně odvázaná, když se Bones opět objevil na scéně. Bez něj to totiž nebylo ono. První díl byl převážně o nich dvou, kdežto v druhém díle se do popředí dostávají další postavy. Například takový Ian - nebezpečný upír úrovně Mistra, který po Cat touží a co chce, to bude mít. Catina matka, jež Bonese nenávidí každičkým pórem své kůže a dává mu to dost jasně najevo. Catin šéf, který má jedno hodně temné tajemství. Členy jejího týmu - Dave, chlípný Juan a žárlivý Tate, jehož tvář bych rozmázla, protože mě neskutečně vytáčel. Čím? Přečtěte si a dáte mi za pravdu.

Příběh je opět ohromně akční, vtipný a skvělý. Při některých momentech jsem se neskutečně smála, u jiných jsem byla smutná, další mě děsily. Jeaniene v tom rozhodně umí chodit. Její bojové scény jsou drsné. Vidět to zfilmované, je mi nejspíš zle. Další výborná kniha, která by neměla uniknout vašemu hledáčku.

3 komentáře:

  1. Chudáčkovi Tateovi křivdíš - mně scény s ním baví :D
    Btw, zapomněla jsi zmínit Rodneyho, ten bude mít přece ještě "důležitou" roli :D

    OdpovědětVymazat
  2. Nekřivdím, propleskat ho :D Přetáhnout něčím tvrdým po hlavě a zahrabat! V recenzi na trojku se na něm mnohem víc vyřádím :D

    Hmmm, a já ho pravě zmiňovat nechtěla, ať si sami čtenáři přečtou, co za důležitou roli tam má :D

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, na tuhle série slyším samou chválu :) už se nemůžu dočkat, až výjde přeložená. A Bonese jak tady líčíš budu taktéž zbožňovat, miluju arogantní typy hlavních hrdinů :D

    OdpovědětVymazat