PŘESUN KNIŽNÍHO DOUPĚTE NA NOVOU DOMÉNU!!!
Nově mě najdete na mé vlastní originální doméně. Všechen obsah i komentáře byly přesunuty na novou stránku. Jen ještě všechno nešlape a nevypadá tak, jak má. Pište prosím všechny své komentáře na novou stránku. Díky.
KNIŽNÍ DOUPĚ

27. července 2011

Falling Under

originální cover
Autor: Gwen Hayes
Originální název: Falling Under
Knižní série: Falling Under
Díl: první
Žánr: fantasy, paranormálno, démoni, sukuba

Anotace na Goodreads: Theia Alderson vždycky vedla život v ústraní v malém kalifornském městečku jménem Serendipity Falls. Ale když se na její střední škole objeví neskutečně přitažlivý kluk, Theia cítí, že Hadena už odněkud zná... ze svých snů.

Vzhledem k tomu, že ji v jeden moment k sobě Haden vábí a vzápětí ji od sebe odstrkuje, je jedinou věcí, kterou Theia ví naprosto jistě, že to neuvěřitelné přitahování je silnější než její strach.

A když zjistí, co je Haden vlastně zač, není si Theia jistá, jestli mu chce odolat, i kdyby to mělo stát její duši.

Nakladatel: New American Library (EN)
Počet stran: 324 (EN)
Vazba: Brožovaná (EN)
Vydání v USA: 1.3.2011
Vydání v ČR: nevyšlo

Moje hodnocení:




Moje hodnocení obálky:




Promo ke knize

Datum četby: 3 dny, červenec 2011, v angličtině

Reakce bezprostředně po dočtení knihy: No páni...

Oficiální stránky knihy
Oficiální stránky autora
Oficiální blog autora


Můj názor (obsahuje spoilery):
Na Falling Under jsem se dost těšila, pak jsem na ni během státnic úplně zapomněla, abych si na ni zase vzpomněla a konečně se do ní pustila. Nevěděla jsem, co si od knihy slibovat. Obálku měla opravdu krásnou, i synopse byla docela slibná. Ale znáte to, nejednou člověka naláká skvělá obálka a ten obsah je už pak takový nijaký. Ovšem v tomto případě musím říct, že se mi kniha opravdu hodně líbila.

Theia byla celých sedmnáct let vychovávána úzkostlivým otcem, který jí plno věcí nedovoloval, držel ji jako na vodítku a žádný hlubší vztah si s ní bohužel nevybudoval. To všechno kvůli smrti její matky. Otec prostě nechtěl, aby byla stejná jako ona, aby udělala stejné chyby jako ona. Ovšem ne vždycky člověka udržíte v klícce. Někdy prostě musí roztáhnout křídla a začít žít.

Theia se začne "probouzet" k životu v momentě, kdy ve snu poprvé uvidí hořícího muže. Od té chvíle už nebude nic, jako bývalo dříve. Haden rozhodně není jako ostatní, ale Theia dlouho nedokáže přijít na to, co je vůbec zač. Skoro každou noc se scházejí ve snu, ale přes den se k ní Haden chová úplně jinak. Což si Theia, zdrženlivá Theia, nedokáže vůbec vysvětlit. O to víc jí to k němu táhne...

Vztah dvou hlavních postav byl... nabitý. Čím? To si budete muset přečíst sami, protože tohle rozhodně nechci spoilerovat. Právě tahle jejich vzájemná chemie, přitažlivost a nevědomost mě ke knize neustále vábila.

Gwen celý příběh pojala velice zajímavě. Přesto si neodpustila pár klišé a kýčovitost v bezmezné lásce. Ale takové už holt poslední dobou YA knihy jsou. Gwen psát umí. Její styl mi sedí, i když místy mě to její popisování okolí docela nudilo (ale nebylo ho moc). Dokážu si knihu představit na filmovém plátně, tady by ta obrazovost byla úžasná.

Theia není typická holka od vedle. Vidíte na ní, jaký vliv na ni měla otcova výchova. Nevybočuje, není nijak akční, splývá s davem. Ale v průběhu knihy se její pravá, živelná, osobnost dostává ven. Theia se hodně změní a udělá věci, o kterých si nikdy nemyslela, že by jich byla schopná. Tahle její proměna se mi opravdu líbila. Možná byla v některých věcech až moc hrr, ale to k tomu patří. Začala totiž objevovat sama sebe. To všechno díky Hadenovi, o kterém nevíte, co si máte myslet. I když některé věci by nejspíš viděl i slepý. Nemůžeme ale čekat, že postavy uvidí to, co my. Musí k poznání dojít samy.

Dlouho jsem se nemohla rozhodnout, jestli knize dát 4 nebo 5 hvězdiček. Nevím, jestli druhý díl nemůže být ještě lepší, takže zatím o hvězdičku méně. Pokračování nese název Dreaming Awake a mělo by vyjít v lednu 2012.

2 komentáře:

  1. to vypadá zajímavě, asi na to mrknu. nevíš, jestli to vyjde česky?

    OdpovědětVymazat
  2. O vydání v češtině zatím nic nevím :) Určitě dám vědět, pokud se to objeví.

    OdpovědětVymazat