PŘESUN KNIŽNÍHO DOUPĚTE NA NOVOU DOMÉNU!!!
Nově mě najdete na mé vlastní originální doméně. Všechen obsah i komentáře byly přesunuty na novou stránku. Jen ještě všechno nešlape a nevypadá tak, jak má. Pište prosím všechny své komentáře na novou stránku. Díky.
KNIŽNÍ DOUPĚ

22. srpna 2011

Epic Fail

originální cover
Autor: Calire LaZebnik
Originální název: Epic Fail
Žánr: dívčí román

Anotace na Goodreads: Vítetejte na Coral Tree Prep v Los Angeles, kde záleží na tom, co jsou vaši rodiče zač.

Tak například:
+ Jako syn hollywoodské smetánky je Derek Edwards docela dobře považován za prince školy - ne, že by si nějak všímal svých poddaných.
+ Jako dcera nové ředitelky školy Elise Benton zrovna nefiguruje na listině zvaných lidí k obědu.

Když ale Elisina pěkná sestra padne do oka nejlepšímu příteli "prince", začne Elise trávit hodně času s Derekem, čím proti sobě poštve každou holku na škole. Elise si zakáže propadnout jeho vzácným úsměvům a místo toho se spíše raduje z pozornosti jeho nepřítele - překvapivě okouzlujícího společenského vyděděnce Webstera.

Jenže v tomto zábavném příběhu bojování a flirtování nejsou všichni snobové snobští, ne všichni spratci rozmazlení a pýcha a předsudek se může dostat do křížku s pravou láskou na pěkně dlouhou dobu.

Nakladatel: HarperTeen (EN)
Počet stran: 288 (EN)
Vazba: Brožovaná (EN)
Vydání v USA: 2.8.2011
Vydání v ČR: nevyšlo

Moje hodnocení:




Moje hodnocení obálky:




Datum četby: 2 dna, srpen 2011, v angličtině

Reakce bezprostředně po dočtení knihy: Eh, ne, tak zase nic...

Oficiální stránky knihy
Oficiální stránky autora


Můj názor (obsahuje spoilery):
Nejspíš bych měla přestat zkoušet číst moderní přepisy klasických děl. Prozatím jsem totiž nenarazila na takovou, která by mi vzala dech a opravdu mě bavila. A to je škoda.

Elise se s rodinou přestěhuje do L.A., protože její matka dostala pracovní nabídku, která se neodmítá. Stala se ředitelkou školy, na kterou chodí její dcery a na níž pracuje také její manžel. Tak se sestry Bentonovy ocitají na škole pro bohaté děti, kde poněkud vyčnívají z davu.

Juliana je nejstarší ze sester. Je milá a hezká. Takže je jen otázkou času, než někomu padne do oka. A tím vyvoleným je Chase. Ti dva si skvěle rozumí a protože jsou Juliana s Elise pomalu jako jedna osoba, je jasné, že se od sebe nehnou. Takhle se Elise seznámí s ne zrovna přátelským nejlepším kamarádem, Derekem Edwardsem. Ten je na škole celebritou. A to proto, že jeho rodiče patří mezi zářivější hvězdy Hollywoodu. Jenže Derek nevypadá, že by byl ze sester Bentonových tak nadšený, jako jeho přítel...

Nemám ráda přepisy knih, kde čtenář dopředu ví, co všechno se semele a pak už jenom čeká, kdy to bude a jak to bude vypadat. V podstatě mě nemělo co překvapit, takže jsem se spíš soustředila na to, jak se jednotlivé postavy chovají.

Vadilo mi, jak byla vyobrazena Elisina matka. Mělo jít o konzervativní dámu, která svým dcerám zakazuje telefony doma, mají předem daná pravidla, která musí dodržovat a ve škole se chová jako módní policie, když měří dívkám délku sukně. Jenže pak je tu její druhá, lehce ztřeštěná stránka, kdy je pomalu celá hotová z toho, že se její dcery přátelí s Derekm Edwardsem, synem slavných rodičů. Heh. Divné. Dost si to protiřečí. Jako by si Claire nedokázala vybrat, jaká bude její povaha a pokusila se to zkombinovat dohromady, ale moc jí to nevyšlo.

Elise je jako hlavní postava divná. Někdy se chová jako svatoušek a říká své mladší neposlušné sestře Layle, co může a co nesmí dělat (u některých věcí to chápu, jinde těžce ne), mluví o tom, co je správné a co ne, jak by se k sobě měli lidé chovat, opovrhuje bohatými a já nevím co ještě. A pak je unešená ze všeho toho pozlátka. Její sestra Layla je tak akorát na facku. Juliana je příliš sumbisivní a nějak moc uťápnutá.

Chase byl docela v pohodě, jeho sestra příšerná. Další postava, která by zasloužila profackovat. Webster je úlisný jako had. No a Derek vypadá docela fajn, takže tak úplně nechápu, proč ho ze začátku Elise tak nesnášela.

Navíc mě název knihy docela iritoval, i když mi dříve přišel trefný. Nevím, kniha neměla nic, co by stálo za zapamatování. Sem tam to bylo fajn, sem tam to zase fajn nebylo. Zajímalo by mě, jestli existuje nějaké vážně dobré převyprávění klasiky a jenom se mi vyhýbá.

2 komentáře:

  1. A to som sa chystala kupit si to...hmm, to uz asi nehrozi :D vedela by si mi teda poradit nejake zabavne mile contemporary? jedine co sa mi pacilo v poslednom case je Anna and the French Kiss a zacinam byt zufala... pretoze uz potrebujem prestriedat tie paranormalne romance :D

    missviolet

    OdpovědětVymazat
  2. missviolet: Taky jsem si knihu chtěla koupit... teď už ani tak moc ne. Pokud chceš nějakou fajn chick lit, tak mně se moc líbilo Here Lies Bridget, Flawless, Rules of Attraction, The Lonely Hearts Club.

    Jestli chceš trošku sprostější a starší chick lit, pak doporučuju The DUFF, Beautiful Disaster, Shut Out (teď čtu).

    Pokud ti nevadí trochu paranormálna, tak zkus The Body Finder, Desires of the Dead, Oh. My. Gods., Gooddess Boot Camp.

    Všechny zmíněné knihy mám na blogu zrecenzované :) Snad tě něco chytne.

    OdpovědětVymazat