PŘESUN KNIŽNÍHO DOUPĚTE NA NOVOU DOMÉNU!!!
Nově mě najdete na mé vlastní originální doméně. Všechen obsah i komentáře byly přesunuty na novou stránku. Jen ještě všechno nešlape a nevypadá tak, jak má. Pište prosím všechny své komentáře na novou stránku. Díky.
KNIŽNÍ DOUPĚ

3. prosince 2011

Knihy měsíce - listopad 2011

Listopadu jsme udělali pápá a na dveře nám klepou vánoční svátky. Jsem zvědavá, jestli napadne nějaký ten sníh... Ale některé z vás zajímá má listopadová hitparáda, tak jdeme na to:

Prokletý důmSomething About YouHalf-BloodHladová přáníCrossedShadowspellTrápeníČíslaGlimmerglassThe Strange Power

Hitparáda
Nejlepší kniha
Crossed (Ally Condie)
Proč: Pro mě je Crossed jednoznačně nejlepší kniha měsíce. Měla v sobě všechno, co mám na knihách ráda. Pokud jste četli mou recenzi, víte, co všechno se mi na ní líbilo, takže se znova opakovat nebudu. A jsem moc ráda, že se série dočkáme i v češtině.

Nejhorší kniha
Half-Blood (Jennifer L. Armentrout)
Proč: Když jsem se chystala knihu číst, tušila jsem, že nebudu zrovna spokojená. Ale jakmile jsem se dostala přes prvních pár kapitol, věděla jsem, že jde o příšernou knihu. Ne, autorka nepíše až tak strašně, ale dotklo se mě, že se neštítila vyloženě ukrást něčí nápad a jenom ho přetvořit. Fuj.

Největší překvapení
Glimmerglass (Jenna Black)
Proč: S vílími knihami nemám moc dobré zkušenosti, proto mě tahle série velmi příjemně překvapila, protože mě opravdu bavila. Byla pro mě logičtější a normálnější, než jiné vílí knihy. Navíc mi nevadili ani ti víláci :D

Největší zklamání
Trápení (Richelle Mead)
Proč: Na další sérii z pera Richelle jsem byla zvědavá, o to víc, že jde o sérii pro dospělé. Ale byla jsem z knihy vážně hodně zklamaná. Samozřejmě chápu, že každý autor nějak začínal a musel se na něčem vypsat, ale tahle kniha mi prostě vůbec nesedla.

Nejnapínavější kniha
Crossed (Ally Condie)
Proč: Na knize se mi líbilo, že se pořád něco dělo a člověk netušil, co se stane o pár stránek dál. Neustále vás to nutilo číst a udržovalo vás to v tom správném stavu napětí.

Nejvtipnější kniha
Prokletý dům (Rachel Caine)
Proč: Nevím, jak vám, ale mně tahle kniha rozhodně přišla vtipná. Takovým tím příjemným, lehce připitomnělým způsobem. Zrovna včera jsem si dávala na GR do oblíbených hlášky z knihy a v té angličtině byly naprosto zabijácké :D Škoda jen, že to v češtině někdy tak nevyzní. Každopádně jsem se u čtení i nasmála.

Nejnudnější kniha
Something About You (Julie James)
Proč: Tuhle knihu jsem si vybrala jako čisté odreagování. Chtěla jsem si odpočinout a pobavit. Ale nějak mi tahle kniha přišla naprosto nudná. I proto se nejspíš nemůžu donutit k tomu, abych napsala nějakou tu recenzi.

Nejromantičtější kniha
Crossed (Ally Condie)
Proč: Ach, ano. Ally to s romantickými dušemi rozhodně umí. Moc se mi líbilo, jak vykreslila to, co k sobě Cassia a Ky cítí. Nebyli jen hloupě a bezhlavě zamilovaní a to se mi moc líbilo.

Nejočekávanější kniha
Crossed (Ally Condie)
Proč: Crossed jsem očekávala se smíšenými pocity. Chtěla jsem, aby kniha byla stejně dobrá - ne-li rovnou lepší - jak originál. Série Matched se prozatím řadí mezi nejlepší romanticko dystopickou sérii, jakou jsem kdy četla.

Knižní série objevená v tomto měsíci
Upíři z Morganville (Rachel Caine)
Proč: O sérii vím už dlouho, ale počkala jsem si na český překlad. Pokud jsou ostatní knihy napsané stejným stylem a postavy si drží svou originalitu, tak jsem našla další oblíbenou upířinu.

Nejlepší cover knihy
Shadowspell (Jenna Black)
Proč: Tento měsíc jsem četla několik knih s krásnými obálkami, takže to bylo trošku těžší rozhodování. Nakonec jsem ale vybrala právě Shadowspell, protože mi připadá taková nejvíc... magická. Přitom je ta obálka myslím složená ze tří různých fotografií (alespoň to tak je napsané na zadní straně obálky).

Nejhorší cover knihy
Čísla (Rachel Ward)
Proč: Nemůžu si pomoct, ale tahle obálka mi prostě nějak nesedí. Název knihy je důmyslně proveden, ale zdá se mi, že je ten kontrast bílé a barevné divný,

Největší crush
Ky (Crossed - Ally Condie)
Proč: Ky, Ky, Ky a zase... Ky. Ten kluk se mi líbil už v Matched, ale v Crossed jsem se do něj zabouchla ještě víc. Není to jen další plochá osobnost, jakých je v knihách plno. Ky si toho prožil hodně a ne, nejedná možná vždycky úplně správně, ale to se mi na něm líbí. Chová se jako člověk.

Hrdinka měsíce
Dana Hathaway (Faeriewalker - Jenna Black)
Proč: Jak už jsem psala ve své recenzi, Dana je snad nejlépe napsaná ženská hrdinka, o níž jsem četla. Kloubouk dolů za to, jak výborně je Dana napsaná. Líbí se mi její postoj k životu, způsob, jakým přemýšlí o všem a všech okolo, líbí se mi, jak se učí ze svých chyb a jak jí záleží i na lidech, na kterých by jí nejspíš ani záležet nemělo.

Hrdina měsíce
Ky (Crossed - Ally Condie)
Proč: Ky je pro mě jednoznačně hrdinou měsíce. Ohromně se mi líbilo, že jsme se v Crossed dozvěděli o jeho životě mnohem víc. Čtenář si tak mohl vytvořit ucelený obraz toho, jaký vlastně je a proč se chová tak, jak se chová.

Pár měsíce
Cassia a Ky (Crossed - Ally Condie)
Proč: No, pokud vám to nedošlo doteď, tak si nejspíš sedíte na vedení :D Z Crossed jsem nadšená a jsem Ally vděčná za to, jak krásně dokázala vykreslit city, které k sobě Cassia a Ky chovají. Ukázala nám, že ne všechno je jenom černé a bílé a že i když to vypadá, že je všechno ztracené, jiskřička naděje stále plápolá.

3 komentáře:

  1. Rozhodně vím, co si z tvého seznamu budu chtít přečíst. :) Za prvé to s těmi vílami (doufám, že i to vyjde v ČR) a dále Crossed, na tu se těším taky hodně. Všimla jsem si že se ti v seznamu neobjevila |Hladová přání, teda myslím pak v tom, jak vypisuješ Nej... Asi to znamená, že je dobrá a není hrozná :)) Stejně bych si jí taky ráda přečetla! A taky si chci přečíst Shadowspell, teda pokud vyjde v ČR a má ohormně krásnou obálku :)

    OdpovědětVymazat
  2. Houp: Glimmerglass i Shadowspell patří do jedné série, ještě je tam třetí díl. O vydání v češtině zatím nevím, ale pokud bude mít u nás dobré recenze i na dalších stránkách, třeba se jí brzo dočkáme.

    Hladová přání jsou zvláštní knížečka. Recenzi mám rozepsanou už dlouho, ale ještě tomu něco chybí - snad mě autorka nepřizabije za to, že recenze ještě pořád není venku :D

    OdpovědětVymazat
  3. Nepřizabiji, však nikam nespěchám a budu radši, když budeš s recenzí spokojená i ty sama. Ale natahuješ mě pořádně. Zrovna jsem si tě chtěla najít na Face a zeptat se, jak to vypadá. :-)

    OdpovědětVymazat