PŘESUN KNIŽNÍHO DOUPĚTE NA NOVOU DOMÉNU!!!
Nově mě najdete na mé vlastní originální doméně. Všechen obsah i komentáře byly přesunuty na novou stránku. Jen ještě všechno nešlape a nevypadá tak, jak má. Pište prosím všechny své komentáře na novou stránku. Díky.
KNIŽNÍ DOUPĚ

21. prosince 2011

Spider's Bite

originální cover
Autor: Jennifer Estep
Originální název: Spider's Bite
Knižní série: Elemental Assassin
Díl: první
Žánr: urban fantasy, magie, upíři, skřeti, obři, vrazi
Věková hranice: +20 (veliké množství silně násilnických scén, sex a nadávky)

Anotace na Goodreads: Jmenuju se Gin. A zabíjím lidi.

Říkají mi Pavouk. Jsem ten nejobávanější vrah na jihu - když zrovna nepracuju v Pork Pit, nejlepším grilu v Ashlandu. Ovládám elemen kamene, takže slyším cokoliv od šepotu štěrku pod nohama až po vibrace hor nade mnou. Má ledová magie se taky hodí. Ale nepoužívám své nadání v práci, pokud opravdu nemusím. Říkejme tomu profesionální hrdost.

Jenže člověk, který ovládá vzduch, nemilosrdně zavraždil mého přítele a já jsem rozhodnutá se pomstít. Zničím každého, kdo se mi dostane do cesty - dobrého, nebo špatného. Možná vypadám dobře, ale pořád jsem jedna z těch zlých. Což je důvod, proč jsem se dostala do problémů ve chvíli, kdy neodolatelný detektiv Donovan Caine souhlasil, že mi pomůže.

Poslední věc, kterou zabiják jako já potřebuje, je bojovat s magií mnohem silnější, než je má vlastní... obvzlášť když mě Donovan chce mít stejně mrtvou, jako mí nepřátelé.

Nakladatel: Pocket Books (EN)
Počet stran: 395 (EN)
Vazba: Brožovaná (EN)
Vydání v USA: 26.1.2010
Vydání v ČR: nevyšlo

Moje hodnocení:




Moje hodnocení obálky:




Datum četby: 3 dny, prosinec 2011, v angličtině

Reakce bezprostředně po dočtení knihy: Nájemní vrazi...hmmm...

Oficiální stránky knihy
Oficiální stránky autora
Oficiální blog autora


Můj názor (obsahuje spoilery):
Tuhle sérii jsem měla v merku už hodně dlouho, ale tak nějak jsem si na ni pořád nedokázala najít čas. V poslední době je ale těch YA sérií na mě až moc a potřebuju si hlavu vyčistit od typických mladistvých klišé.

Gin Blanco je nájemný zabiják. Nejlepší nájemný zabiják v Ashlandu. Miluje své dýky a nikdy nemine svůj cíl. Zabíjení jí nedělá velké problémy a umí v tom velice dobře chodit. Jenže když se někdo rozhodne ji samotnou podvést, přitom zabije Fletchera, člověka, kterého považovala za otce, pokusí se zabít i jeho syna Finna, rozhodně to nenechá jenom tak. Pomsta bude sladká. A hlavně krvavá.

V poslední době jsem zase tolik adult urban fantasy sérií nečetla. Ne všechny mi totiž sednou. Většinou ty, které ostatní tolik vychvalují, jsou na můj vkus až moc přesexované. Člověka pak ani tolik nezajímá samotný děj knihy, protože to je tolik prošpikované sexuálními narážkami a mnohdy až nechutnostmi, že ho to spíš odrazuje, než aby ho to přitahovalo. Nebo alespoň mě. Častokrát totiž u takové knihy uvažuju, nakolik sadomasochistické choutky má samotná autorka a čtenáři milující tu onu sérii.

Možná jsem v tomhle zpátečnická, ale nevím, já mám ráda všeho tak akorát. Některé popisy mě samotnou dosti děsí a rozhodně si je nepotřebuju představovat. I z toho důvodu mě nejspíš omrzela série Night Huntress, jejíž první díly byly dobré. U čtvrtého se to u mě nějak zlomilo a u pátého jsem se dosud nedostala přes prvních pár kapitol.

Ale tahle kniha mě chytnula hned po první větě :D Gin je něco okolo třicítky, život se s ní rozhodně nepáral a ona se pro změnu nepáře s ním. Dokáže bravurně vraždit a poradit si i z bezvýchodné situace. Moc se mi líbí její cynický pohled na svět, to, jak myslí, jak jsou pro ni určití lidé důležití, a jak je rozhodnutá se za ně bít. Líbí se mi na ní, že i když je nájemný zabiják, má svá pravidla a své meze. Dokáže rozeznat dobré od špatného a dokáže být velice vynalézavá.

Jennifer mě ovšem místy popisy toho a tamtoho docela unavovala. Někdy to bylo ku prospěchu věci, jindy mě to mírně otravovalo, protože některé věci na můj vkus zbytečně často zdůrazňovala a opakovala. Ale zase tak strašné to nebylo a po čase jsem si na to zvykla.

Hvězdičku dolů dávám za objekt hrdinčina milostného zájmu. Detektiv Donovan Caine mi opravdu neučaroval. Hlavně proto, že Gin je velice silná hrdinka a jde si tvrdě za svým. Donovan pak vedle ní vypadá jako věčně naštvaný moralizující pitomec, který ji pořád jenom za všechno odsuzuje. Tohle mi vadilo, abych si knihu pořádně užila.

Dějově však byla kniha vážně skvělá. Celé město Ashland, které ovládají mocní a bohatí, většina obvyvatel je zkorumpovaných, upíři nejsou zase tak obávaní, ale spíše se z nich stávají šlápoty a někteří jedinci dokážou použít elementární magii ve svůj prospěch, se mi líbí. Je to něco jiného, něco lákavého.

Postavy jsou napsány dobře. Gin mám moc ráda, velice jsem si oblíbila Finna a jeho šarm, Jo-Jo i Sophii. Jen ten Donovan zaostává, ale co jsem se dočetla v anotacích, Jennifer si to nejspíš sama uvědomila a vše napravila. Těším se na druhý díl, snad nezklame.


Žádné komentáře:

Okomentovat