PŘESUN KNIŽNÍHO DOUPĚTE NA NOVOU DOMÉNU!!!
Nově mě najdete na mé vlastní originální doméně. Všechen obsah i komentáře byly přesunuty na novou stránku. Jen ještě všechno nešlape a nevypadá tak, jak má. Pište prosím všechny své komentáře na novou stránku. Díky.
KNIŽNÍ DOUPĚ

17. července 2011

Letem knižním světem (11.7. - 17.7.2011)

Je tu opět neděle a já vám přináším zajímavosti z knižního světa.

Literární soutěže
Albatros nedávno připomněl svou literární soutěž, která byla vyhlášena v dubnu. Pokud toužíte napsat knihu a vydat ji, teď máte šanci! Soutěž končí 30.listopadu a můžou se jí zúčastnit všichni, kterým už bylo 18 let (anebo jim tolik bude v momentě odevzdání rukopisu). Téma soutěže je Cena přátelství. Na více informací se můžete podívat tady.

Kromě této soutěže existuje ještě jedna, která má nejspíš delšího trvání. Hlavním garantem projektu Mám talent je Euromedia Group, pod kterou spadá Knižní klub. Jedná se o projekt na podporu literárních talentů. Více informací se dozvíte zde. Zkuste své štěstí v jedné nebo druhé soutěži a pokud se vám zadaří a vy nakonec třeba vydáte knihu, můžete mi pak na konci poděkovat (ještě nikdo mi nepoděkoval a tak nějak po tom stále toužím :D).

Re-casting Glee
Po konci třetí série Glee se rozloučíme s většinou hlavních protagonistů (Rachel, Finn, Kurt a další), což naštvalo hodně fanoušků seriálu. Je to ovšem pochopitelné, když uvážíme, že jsme sledovali život studentů střední školy... a střední škola přece musí jednou skončit a studenti musí jít dál.

Glee kromě plánovaného re-castingu rozjíždí i 3D koncert, který se do amerických kin dostane 12.srpna a pobude tam jenom 2 týdny. Kdoví, jak to nakonec bude a jestli se vůbec někdy dostane k nám. Zatím se můžete podívat na trailer k filmu.

Potter válcuje kina
Poslední film o Harrym se do kin vřítil jako střela, od londýnské premiéry až po přeplněné kinosály všude po světě. Tržby ze zámoří ještě před víkendem hlásily skoro sto milionů, v Americe šlo prozatím o 43,5 milionů jen z půlnočních projekcí, čímž poslední Potterovka překonala kasovní trháky Stmívání a Nový Měsíc.

A to je tepvre začátek! Filmoví kritici prorokují i možnou miliardu na tržbách. Jen se podívejte na tržby z prvního dne promítání. Podívejte se na půlnoční promítání u nás. Pokud chcete trochu té nostalgie, podívejte se, jak šel čas spolu s trailery na filmová zpracování Harryho dobrodružství.

Nové české obálky
I tento týden byl docela plodný na nové české obálky světových bestsellerů. Známe obálky sedmého a osmého dílu Upířích deníků, kterých se dočkáme 21. září a 10. listopadu. Dále tu máme originální obálku české verze povídkové knihy Prom Nights From Hell. Ta vyjde 19. září pod názvem Prokletý maturiťák.

Mírně prokletá může být i česká verze obálky ke spin-off sérii Bloodlines od Richelle Mead. Nakladatelství Domino s největší pravděpodobností nemá možnost jinak upravit obálku knihy, a proto se budeme muset smířit s tím, co dostaneme. Ale co, já si i přesto Pokrevní pouta koupím. Vždyť už mám Vampýrskou akademii v češtině, trochu mě to štve, ale nedá se nic dělat. Pokrevních pout se dočkáme už 28. listopadu, což je zatraceně blízko, když uvážíme, že oficiálně kniha vyjde v srpnu.

Českou obálku má i druhý díl série z pera Meg Cabot, Jmenuju se Nikki. Kniha vyjde v září 2011. V souvislosti s Meg mám pro vás jednu mega skvělou zprávu. Vypadá to, že se konečně dočkáme vydání posledního dílu Princezniných deníků a to konkrétně v lednu příštího roku pod názvem Navždy princezna. A nakonec, Eona, druhý díl série o asijských dracích, vyjde v srpnu tohoto roku.


Já, knihy a blogování
Tenhle týden byl dosti zajímavý. Těší mě váš zvýšený zájem o můj blog. A ještě více mě těší, že se vám líbí naše Letní dumání. Pokud vás bude stále zajímat i po skončení léta, můžu v něm pokračovat dál. Jen si musím vymyslet další témata. Celkově prozatím máme 48 účastníků Letního čtení, což je také pěkně vysoké čísílko. Já se snažím postupně v blogování dohnat resty a poopravovat články a recenze (barvu písma, chybějící obrázky apod.). Kromě toho jsem se v poslední době nějak utrhla ze řetězu a za promoce si nakoupila plno knih, ať mám co recenzovat. Těšte se :)


Žádné komentáře:

Okomentovat