PŘESUN KNIŽNÍHO DOUPĚTE NA NOVOU DOMÉNU!!!
Nově mě najdete na mé vlastní originální doméně. Všechen obsah i komentáře byly přesunuty na novou stránku. Jen ještě všechno nešlape a nevypadá tak, jak má. Pište prosím všechny své komentáře na novou stránku. Díky.
KNIŽNÍ DOUPĚ

6. dubna 2011

RC review: Váhání

český cover
Autor: Maggie Stiefvater
České datum vydání: 15.2.2011
Knižní série: Vlci z Mercy Falls
Díl: druhý
Žánr: vlci
Nakladatel: Argo
Česká anotace:
Teď, když se Grace a Sam našli, musí bojovat, aby mohli zůstat spolu. Pro Sama to znamená zúčtovat s minulostí, pro Grace vyhlížet budoucnost, která je čím dál nejistější. Do jejich příběhu však nečekaně zasáhne nový vlk jménem Cole, který bojuje se svými vnitřními démony a už navždy chce zůstat ve vlčí kůži. Sam si naopak stále nemůže zvyknout na svou lidskou podobu. Tolik se bojí, aby nepřišel o své nové štěstí s Grace. Jenomže netuší, že v Grace, uvnitř jejího těla, roste hrozba, která je může o jejich štěstí připravit... Bude láska dost silná na to, aby se poprala s osudem? Můžeme se vyhnout tomu, kým jsme?
Pokračování bestselleru
První díl trilogie o vlcích z Mercy Falls si po světě vytvořil velkou fanouškovskou základnu, takže bylo jen otázkou času, než vyjde jeho volné pokračování a my se dozvíme, jak životy hrdinů pokračovaly a jestli se kniha ponese ve stejném duchu.

Fakta a fikce
V Mrazení si k sobě Grace a Sam i přes veškerá příkoří osudu našli cestu. Zima skoro pominula a přichází jaro... a spolu s ním jen další a další otázky bez odpovědí. Mladí vlci se brzi promění do své lidské podoby a nebudou vědět, co dělat, jak se chovat a kam jít.

Beck už tu není, takže je to teď všechno na Samovi. Ten se musí vyrovnat se svou vlčí minulostí a začít žít budoucností. Jenže s Grace není všechno tak úplně v pořádku a ani jeden z nich si to nechce nahlas přiznat, protože by to mohlo znamenat, že se jejich cesty znovu rozejdou. A jak to tak vypadá, začnou jim pod nohy házet klacky i její rodiče...

Překlad
Druhý díl je překladově stejně kvalitní jako ten první. Překlady písní a básní krásně doplňují celý příběh. Nemůžu si pomoct, ale někdy mi celý ten text knihy připadá takový poetický.

Postřehy a pocity
Konec prvního dílu vlil čtenářům naději do krve. Sam se vrátil. Celou zimu vydržel ve své lidské podobě a teď po příchodu prvního jarního oteplení netrpělivě očekává nové vlky. Vypravěči příběhu ale už nejsou jenom 2, už jsou 4. K Samovi s Grace přibyl pohled Isabel a Colea.

Láska mezi Samem a Grace se zdá být ještě hlubší než dřív. Jeden bez druhého nedají ani ránu, což začíná silně brnkat na nervy jejím rodičům. A když jednou Sama nachytají v jejím pokoji po večerce, začnou pěkně řádit.

Isabel známe z prvního dílu jako pořádnou potvoru, která si jde za svým. Abych pravdu řekla, oblíbila jsem si ji mnohem víc než hlavní hrdinku (Grace). Je možná drzá jak hrom, někdy zlá a povýšená, ale fandím jí. Zdá se mi, že jako jediná ze všech si zachovala zdravý rozum a i v kritických a nebezpečných situacích se snaží najít řešení.

Cole je líčený jako nebezpečná a nedůvěryhodná osoba. Beck ho naverboval v Kanadě, kde byl zrovna se svou kapelou na turné a uvažoval o sebevraždě, protože svého života měl už po krk. Netají se svými pohroucenými názory a tím, že byl feťák. Mezi ním a Isabel začíná něco klíčit, i když s láskou to má momentálně pramálo společného.

Hodnocení
Po dočtení prvního dílu jsem byla na pokračování hodně zvědavá. Zajímalo mě, co se bude dál dít a jak se celého příběhu Maggie chopí. Připadalo mi, jako by autorka vypiplala to zajímavé a dál už pomalu neměla o čem pořádném mezi hlavními hrdiny psát. Tak si přidala další dva pohledy, aby se měla čeho chytit. Tím pádem to na mě působilo, jako by Sam s Grace šli spíše do pozadí a veškeré scény mezi nimi anebo scény, kdy o sobě alespoň přemýšleji, se skládaly spíše s popisů než z dialogů.

Co mi hodně brnkalo na nervy byl právě jejich silně emociální vztah a to, že nechtěli řešit problém, jehož příznaky jsou jasně popsané už na začátku. A tak člověk alespoň tuší, jakým směrem se všechno bude ubírat a jen čeká a čeká a čeká, co se z toho vyklube. Taky mi vadilo, že Maggie hodně silně tlačí čtenáři na city. Na můj vkus toho zpytování a popisování, jak je něčí život krutý a tak vůbec, bylo až moc a spíš mě to odrazovalo, než abych s nimi soucítila. Mám ráda romantiku, ale tohle se romantice moc nepodobalo.

Celkově vzato mě spíš kniha zklamala, protože jsem měla vyšší očekávání. Přesto se jedná o dobrý kousek, který by neměl uniknout vašemu čtenářskému oku. Už proto, že vydání posledního dílu série se nezadržitelně blíží a my snad získáme potřebné odpovědi a rozuzlení celého příběhu. Protože konec druhého dílu byl teda něco. Kniha ode mě dostává 3 hvězdičky

Na Váhání se můžete podívat na oficiálních stránkách Arga a knihu si můžete objednat na Kosmas.cz

Chtěla bych touto cestou poděkovat Argu za poskytnutý recenzní výtisk této knihy.